piątek, 5 sierpnia 2016

Bezglutenowe crumble jeżynowe



 Od domu moich dziadków, gdzie spędziłam większość wczesnego dzieciństwa, jest zaledwie 5 minut do piekarni wyrabiającej najlepsze rogale z kruszonką, którymi opychałam się 10 - 5 lat temu. Rano zrywałam ogródkowe maliny, potem z całej siły rozgniatałam je widelcem z cukrem pudrem i czekałam z utęsknieniem na godzinę otwarcia  - 17.00. Biegłam od razu po ulubiony przysmak - wśród smakowitych zapachów unoszących się w sklepie bardzo ciężko byłoby ustać cierpliwie w kolejce. Zawsze prosiłam panią ekspedientkę o rogala z największą ilością kruszonki, którą zjadałam jako pierwszą. No dobrze, ale co w tej całej historii robią rozgniecione maliny? Już wyjaśniam. Suchego rogala, obskubanego podczas drogi powrotnej, trzeba było w czymś umaczać...


Kruszonka była u mnie górą, górą jest i teraz! W tym przepisie zamieniłam jednak rogala (który w dzieciństwie i tak  był odpadkiem po wypatroszeniu z najlepszej części, więc mi go nie szkoda) na owoce.Mam za domem niewielki krzaczek z jeżynami, które od razu zainspirowały mnie do stworzenia crumble. Bardzo lubią się z jabłkami i cynamonem. Pewnie to przez tą miłość mam dzisiaj okazję podzielić się z Wami najlepszym na świecie wydaniem tego deseru...  Uwaga gofry, macie konkurencję!

Na podstawie przepisu Smakowitej Elli.

Składniki

Masa owocowa
-2 spore, czerwone jabłka
-200 g jeżyn
-łyżka syropu klonowego
-łyżeczka cynamonu

Kruszonka
-90 g płatków owsianych
-100 g mielonych migdałów lub mąki migdałowej (można użyć także orzechów włoskich)
-2 łyżki oleju kokosowego
-łyżeczka cynamonu
-1/4 szklanki syropu klonowego

Kruszonka: zmielone orzechy, cynamon i płatki owsiane wrzucamy do miski. Olej rozpuszczamy razem z syropem w mikrofalówce/rondelku i dodajemy do suchych składników. Dokładnie mieszamy palcami.

Masa owocowa: jabłka obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w drobną kostkę. Wrzucamy jabłka, jeżyny, syrop i cynamon do rondelka, dolewamy 50 ml wody i gotujemy przez 5 minut. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni Celsjusza. Masę owocową przekładamy do ceramicznej formy i posypujemy kruszonką. Pieczemy przez ok. 30 minut i podajemy na gorąco. Smacznego!

Ps. Jutro dodam do przepisu wartości odżywcze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz