wtorek, 20 grudnia 2016

Bezglutenowa szarlotka wegańska - idealna na Święta!


Moją wielką miłość do szarlotki na pewno doskonale znacie, jeżeli na bieżąco śledzicie bloga. Ale raz jeszcze o tym przypomnę. Kocham ją w każdym kawałku i każdej warstwie. Uwielbiam kruchutki spód, niepowtarzalną słodycz pieczonych jabłek z cynamonem w środkowej masie i kruszonkę, której po prostu nie może zabraknąć. Dlatego też na mojej stronie publikuję już trzeci przepis na jabłecznik!
Tym razem w wersji bez glutenu, którego ostatnio unikam, bo brzuch mnie od niego pobolewa. Potrzebna mi była udana receptura na ciasto, które spełniłoby moje oczekiwania - a taką wytrawną konsumentkę domowych wypieków, jaką niewątpliwie jestem, ciężko zadowolić byle czym. Na przeciw moim wymaganiom wyszedł blog Wegan Nerd, z którego pozwoliłam sobie ściągnąć i lekko zmodyfikować przepis.

Powstałe ciasto bez obaw można serwować glutożercom (jakkolwiek to brzmi...), którzy nie wyczują, że jest jakieś "gorsze", niż tradycyjne. Szczególnie polecam wypróbować na sceptycznej co do weganizmu i bezglutenowej diety rodzinie, podczas Świąt Bożego Narodzenia. Przy okazji przepis jest bardzo łatwy i szybki, więc w ferworze gwiazdkowych przygotowań nie stracicie dużo cennego czasu. Idealnie!

A jeżeli wolicie zostać jednak przy wersji tradycyjnej, lub jecie tylko surowiznę, to obczajcie inne moje przepisy na perfekcyjne szarlotki!



Składniki:

Ciasto:
- 1/2 szklanki mąki ryżowej
- 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej
- 3 ł yżki zmielonych na mąkę migdałów
- 5 łyżek oleju kokosowego
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki ksylitolu
- 7 łyżek zimnej wody

Masa jabłkowa:
- 5 obranych słodkich jabłek
- 2 łyżki cynamonu

Do sporej miski wsyp sypkie składniki, wymieszaj. Dodaj wodę i olej i dokładnie zagnieć ciasto. Tortownicę wyściel papierem do pieczenia. 3/4 ciasta (reszta pójdzie na kruszonkę) przełóż do formy i wygnieć nim dno. Spód podpiekaj w piekarniku przez ok. 10 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni Celsjusza.

Jabłka zetrzyj na tarce o dużych oczkach, połącz z cynamonem. Wyłóż je na podpieczony spód. Pozostałą 1/4 ciasta pokrusz w palcach i taką kruszonką  posyp wierzch. Włóż z powrotem do piekarnika i piecz jeszcze przez ok. 50 minut. Wystudź i podawaj z gałką wegańskich lodów (albo bez, bo i tak będzie pysznie).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz