piątek, 16 czerwca 2017

Biszkoptowe ciasto z truskawkami i kruszonką, pełnoziarniste (wegańskie)


Sezon na truskawki trwa niestety króciutko, dlatego przez ostatnie dni w kółko okupuję kuchnię i tworzę dla Was przepisy tylko z nimi w roli głównej. Dwa dni temu poszłam w nowoczesność, prezentując Wam koktajl peanut butter and jelly, a dzisiaj przypomniałam sobie smak klasycznego ciasta z kruszonką i sezonowymi owocami. 

Nie zawiodłam się. Choć banalne pod względem składników i przygotowania, zaskakuje swoją prostotą i wprowadza do naszego (przynajmniej mojego) serca uczucie hygge, czyli relaksu i bezpieczeństwa. Wszelkie kruszonki i ciasta z keksówki kojarzą mi się z moją babcią.

Wspaniałe na ciepło, posmarowane dżemem, masłem orzechowym lub margaryną. Ukrójcie kromkę, podajcie z ulubionym smarowidłem, połóżcie na wierzchu plasterki banana i zróbcie do picia shake truskawkowy. To brzmi jak idealne czerwcowe śniadanie, co nie?


 1 porcja:
297 kcal
42 g węglowodanów
15 g tłuszczu
4 g białka
  
Składniki (na ok. 12 porcji):

Ciasto:
- 5 średniej wielkości dojrzałych bananów
- 1/3 szklanki oleju 
- kropelka aromatu waniliowego
- 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
- 1/2 szklanki ksylitolu
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 szklanka pokrojonych na ćwiartki truskawek 

Kruszonka:
- 1/2 szklanki płatków owsianych
- 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
- 1/2 szklanki ksylitolu
- 1/2 szklanki oleju kokosowego
- 1/3 szklanki wody
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

Banana zblenduj z olejem. W osobnej misce wymieszaj suche składniki, dodaj mokre i dokładnie zmiksuj mikserem. Pod koniec dodaj truskawki i delikatnie wmieszaj łyżką. Przelej ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.

Składniki na kruszonkę wymieszaj rękoma. Rozkrusz palcami i rozsyp równomiernie na wierzchu ciasta. Piecz przez ok. godzinę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza w trybie góra-dół. Po tym czasie uchyl lekko piekarnik i pozostaw w nim ciasto na pół godziny. Krój dopiero wtedy, gdy całkowicie wystygnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz