sobota, 16 kwietnia 2016

Jaglanka z sosem malinowym



Dzień dobry! W czwartek mama spełniła moje największe marzenie - kupiła mi aparat, abym mogła robić piękne zdjęcia moim wypiekom i dzielić się nimi z Wami, moimi czytelnikami. Wcześniej wszystkie fotki na bloga cykane były...tabletem. Nie miałam niestety innej możliwości, nawet mój telefon robi zdjęcia gorszej jakości, więc z dwojga złego wolałam znosić "humorzastego" tableta, który jednego dnia denerwował mnie koszmarnymi efektami, następnego zaś nawet zadowalał (złośliwość rzeczy martwych). Zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, że drogi sprzęt nie gwarantuje sam w sobie niesamowitych obrazów i że czeka mnie mnóstwo nauki, ale cieszę się niesamowicie, że będę miała JAK się rozwijać w dziedzinie fotografii. Prezent na pewno w moich rękach nie będzie się marnował. Dziękuję mojej najukochańszej rodzicielce!

Ale mówiąc już o jedzeniu, bo o tym chyba czytać chcecie, skoro tu jesteście... Zrobiłam dzisiaj najpyszniejszą papkę z rodziny owsiankowatych w swoim życiu. Naprawdę, mimo to, że ten temat to banał i każdy potrafi zrobić swoją własną, unikalną wersję, która będzie smaczna, warto choć raz przytrzymać się konkretnego przepisu. Obiecuję, że ten przypadnie Wam do gustu, a nawet go pokochacie! Kwaskowaty sos z malin tworzy niesamowitą korelację z bananową masą. Na zachętę dodam jeszcze, że znowu robię ukłon osobom na diecie bezglutenowej, używając płatków jaglanych oraz dbam o wartości odżywcze proponowanego śniadania. Ta jaglanka jest przesycona prozdrowotnymi związkami, które dodadzą Wam porannego zastrzyku energii - jest jednak tak smaczna, że możecie jeść ją przez cały dzień, o ile nie przeszkadzają Wam łagodne objawy ADHD...

Moje rady:
-wiem doskonale, że na świeże maliny musimy poczekać do lata, ale teraz możecie użyć malin mrożonych, które sklepy sprzedają obecnie po atrakcyjnych cenach;
-możecie zastąpić oczywiście tahinę masłem orzechowym, a płatki jaglane owsianymi, ale pamiętajcie, że nie będzie to już ta sama, idealna wersja papkowatego śniadania!





Składniki na jedną porcję:
Masa:
-5 łyżek płatków jaglanych błyskawicznych
-łyżeczka tahiny
-szklanka wody
-mały banan, dość drobno posiekany
-łyżka ksylitolu

Sos:
-3/4 szklanki malin
-łyżeczka ksylitolu

Dekoracja:
-pół małego banana pokrojonego w plasterki
-łyżka nasion konopi
-kilka malin

Składniki na masę bananową umieszczamy w niedużym garnuszku i gotujemy bez przykrycia przez ok. 8-10 minut, aż masa będzie kremowa.

Sos: blendujemy maliny i ksylitol na gładki mus.

Masę bananową przelewamy do miseczki, na wierzchu układamy banana i maliny. Rozlewamy na wierzch sos i posypujemy nasionami konopi. Zjadamy na ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz