sobota, 18 lutego 2017

Kokosanki 4-składnikowe, bezglutenowe, wegańskie

 

Przepis specjalnie na zbliżający się tłusty czwartek (pomińmy kwestię, że ja już zrobiłam sobie tłustą sobotę). Ale chwila, chwila... Tłusty?
Właśnie - chciałabym rozważyć problem pod tytułem: "Czy w dzień ten rzeki polskie muszą "Kujawskim" płynąć"? Według Wikipedii, niekoniecznie. Dozwolone, a nawet wskazane, jest po prostu objadanie się, a czym konkretnie - wolna wola. Jeśli znacie mnie choć krótko, to wiecie, że z takiej okazji pewnie wszamię czekoladę lub blachę ciasteczek. "Lub"? Błąd, tu Was mam. To i to. 

Nie przepadam za smażonymi potrawami ani przekąskami. Gdy po zupie pływają liczne oczka, aż przestaję być głodna. Jeśli popcorn pozostawia plamy na papierowym kubełku, to ja się nie częstuję. Z natury bardzo high-carbowa dziewczyna ze mnie. Według przesądów, tego, kto nie skonsumuje ani jednego pączka w zapusty, czeka dalej życie, w którym nie będzie mu się wiodło. O Wielka Wedlowska Tabliczko, dopomóż! 

Może uratują mnie jeszcze kokosanki widoczne na powyższym zdjęciu? Wyglądają bosko. Smakują jak niebo. Z zewnątrz chrupkie i twarde, w środku chmurkowo miękkie i subtelne. Posiadają również zniewalające moce - niezwykle skutecznie uwodzą. Wystarczy poczuć ich zapach dobiegający z piekarnika lub ujrzeć ich rumianą skórkę, aby zakochać się w ułamek sekundy i dać zniewolić temu znakomitemu wypiekowi. 

W mniej podniosłym tonie: po prostu są bardzo, bardzo dobre, fajnie chrupią i psują nasz fit plan na życie.
 


1 kokosanka:
123 kcal
22 g węglowodanów
4 g tłuszczu
1 g białka

Składniki (na ok. 12 kokosanek):
- 200 g mąki ryżowej
- 50 g ksylitolu
- 2 małe dojrzałe gruszki
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 50 g wiórków kokosowych
- odrobina oleju do natłuszczenia 

Gruszki zblenduj na mus. Wszystkie składniki wrzuć do miski i dokładnie wyrób ciasto rękoma. Włóż na 10 minut do zamrażalnika. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza w trybie góra-dół. Wyłóż blachę papierem do pieczenia. Formuj niewielkie kulki i natłuszczonymi rękoma pokrywaj każdą niewielką warstwą oleju. Ułóż w niewielkich odstępach na blasze i piecz przez ok. 20 minut, aż się zarumienią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz