sobota, 2 kwietnia 2016

4-składnikowe, bezglutenowe ciacha owsiane!

W prostocie siła! Z tego względu, proponowany dzisiaj przeze mnie przepis, jest jeszcze bardziej banalny niż zazwyczaj. Do wykonania przepysznych, odżywczych przekąsek, które mogą nie zawierać glutenu, jeśli zaopatrzycie się w "bezpieczne" płatki owsiane, będą Wam potrzebne zaledwie cztery składniki, które z pewnością macie teraz u siebie w domu! Klasyczne ciastka owsiane możecie modyfikować według własnych upodobań i za każdym razem odrobinę zmieniać recepturę, a na pewno nigdy nikomu się nie znudzą. Zaszalejcie i wsypcie razem z płatkami dodatkowo cynamon, ziarna słonecznika lub nawet pokruszoną czekoladę. Zapewniam jednak, że te najmniej skomplikowane nie będą wcale gorsze.

PS. Choć jest to trudne zadanie, spróbujcie poczekać minimum jeden-dwa dni, aż ciastka poleżakują w słoiku. Świeżo po upieczeniu są miękkie, a z czasem zyskują wspaniałą chrupkość.



Składniki na dwie blachy ciastek:
-2 duże banany (dojrzałe, takie z plamkami)
-4 spore łyżki masła z orzechów włoskich (doskonale sprawdzi się również masło migdałowe lub fistaszkowe!)
-5 małych, świeżych daktyli bez pestek
-180 g bezglutenowych płatków owsianych (jeśli nie macie silnej alergii na gluten, użyjcie zwykłych)

Banany dokładnie zblendujcie w misce wraz z masłem oraz daktylami. Dodajcie płatki i wymieszajcie masę łyżką. Nakładajcie po łyżce ciasta na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Rozpłaszczcie mocno ciastka, aby po upieczeniu były chrupiące. Pieczcie je przez około 15 - 20 minut, w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Potem wystudźcie je na kratce i dopiero jak zupełnie ostygną, zamknijcie w szczelnym słoiku. Następnie słoik otwórzcie i wyjedzcie zawartość!