piątek, 9 października 2015

Wegańskie biszkopty dyniowe z karmelem bez cukru!




 Następne kulinarne przedstawienie pt."Biszkopty dyniowe". W roli głównej oczywiście dynia! Pomysł na ten przysmak przyszedł mi do głowy zupełnie niespodziewanie - ciasto zainspirowało mnie do stworzenia jego ciastkowej wersji. Efekt końcowy pozytywnie mnie zaskoczył, wyszły niezwykle lekkie i mięciutkie, dlatego z pewnością zasługują na miano idealnych dyniowych biszkoptów.

Składniki:

-szklanka purée z dyni
-0,5 szklanki oleju rzepakowego
-0,5 szklanki mleka owsianego

-1,5 szklanki mąki pszennej razowej
-2 łyżki syropu klonowego
-1 łyżeczki sody
-0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-0,5 łyżeczki cynamonu
-1/4 łyżeczki imbiru
-1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej

-szklanka suszonych daktyli namoczonych przez godzinę w wodzie i zblendowanych na krem
-odrobina orzechów włoskich do dekoracji

Nagrzej piekarnik do 175 stopni. W osobnych miskach wymieszaj składniki suche i mokre (nie daktyle!). Mokre wlej do suchych i mieszaj mikserem przez 3 minuty.  Kładź łyżeczkę ciasta na papier do pieczenia, na to odrobinę kremu z daktyli, przykryj łyżeczką ciasta, uformuj ciasteczko. Możliwe, że będą potrzebne dwie blachy. Piecz przez około 25 minut. Wystudź na kratce. Resztę kremu rozsmaruj na ciastkach i ozdób. Smacznego!

Cały przepis: 2068 kcal
Nie obliczałam kalorii jednego ciastka, ponieważ każdemu mogą wyjść innej wielkości.

Spodobało Ci się? Zapraszam w takim razie na:
-mój fanpejdż na Facebooku https://m.facebook.com/profile.php?id=829762157046832
-mojego instagrama: _Vegan_Rebel_
-oraz na Snapchata: martynga.imbir

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz