wtorek, 13 czerwca 2017

9 niezbędnych produktów w mojej wegańskiej kuchni


W swoich przepisach i menu korzystam z niewielu składników, dlatego zazwyczaj gdy braknie jednego produktu "basic", nie mogę dalej działać lub tworzyć dla Was wypieków. Dlatego stworzyłam listę 9 magicznych rzeczy, które na stałe goszczą w mojej kuchni. Poznajcie najbardziej uniwersalne bazy do ciast i moje ulubione przekąski!
1. Płatki owsiane
Zdecydowanie najbardziej uniwersalny i wszechstronny produkt w mojej kuchni! Znane każdemu owsianki, zbożowe batony, ciasteczka owsiane czy granola nie istniałyby bez tego szczególnego rodzaju płatków. Choć naturalnie nie zawierają glutenu, są nim mocno zanieczyszczone - w tym przypadku osoby mające silne uczulenie na ten alergen powinny wkładać do koszyka tylko produkty oznaczone znakiem z przekreślonym kłosem. Można rozgotować je na papkę (ech, to tak, niesłusznie, niesmacznie brzmi) lub podpiec w piekarniku i uczynić z nich chrupiącą przekąskę. Są też świetnym zagęstnikiem i zlepiaczem wegańskich kotletów lub naleśników. Hmmm... Nie muszę chyba już wspominać o walorach zdrowotnych płatków owsianych? Dodają energii - to dla mnie najważniejszy atutu, ponieważ dużo trenuję , sycą, regulują poziom cukru we krwi i poprawiają humor. 
Moje ulubione przepisy z wykorzystaniem płatków owsianych:

2. Czekolada
Najczęściej gości u mnie gorzka, bo najzdrowsza i najłatwiej dostępna dla wegan. Mówię oczywiście o tej, którą wykorzystuję w wypiekach i deserach, na dzikie libacje czekoladowe zawsze kupuję tę z masłem orzechowym od Wawela. Świetnie wykańcza każdy nudny biszkopt. Gdy nie mam szczególnego pomysłu na polewę do ciasta, roztapiam po prostu w kąpieli wodnej tabliczkę tej 70-procentowej z łyżką oleju. To również niezastąpiona przekąska podczas wyjazdów na turnieje i podczas kilkugodzinnych treningów. Nic w tak szybki i przyjemny sposób nie dodaje energii!
Ulubione przepisy z czekoladą:

3. Jogurt roślinny
Jogurt był podstawą mojego wegetariańskiego żywienia. Kiedy okazało się, że mam uczulenie na nabiał, chyba najtrudniejsze było dla mnie rozstanie się właśnie z tym produktem. Na szczęście Kaufland wprowadził pół roku temu jego roślinny odpowiednik i tym samym uczynił moje wegańskie życie dużo łatwiejsze - w końcu do jogurtu wystarczy dodać domową granolę, pokrojonego w plasterki banana i voila, mamy śniadanie!
Co z jogurtu bądź z jogurtem:
 
4. Banany
Bez nich nie mogę obejść się najczęściej zaraz po przebudzeniu. Uwielbiam wsunąć na śniadanie nawet sześć-siedem dojrzałych bananów! Nieocenione są także przy pieczeniu ciast i muffinek. Jednocześnie słodzą, sklejają i spulchniają wypiek! Może macie ochotę na lody? Sięgnijcie po banany z czarnymi plamkami. Tak, tylko banany!
Moje ulubione przepisy na zużycie dojrzałych bananów:

5. Olej kokosowy
Smażę bardzo rzadko, dlatego olej kokosowy cenię przede wszystkim za to, że w temperaturze pokojowej przyjmuje stałą postać. Ta właściwość genialnie sprawdza się przy wszelkich deserach na zimno oraz gdy robimy polewę czekoladową. Używam go też zamiast margaryny do ugniatania ciast kruchych.

6. Wafle ryżowe
Choć wydaje się, że mają zastosowanie jedynie jako solowa przekąska, można z nich przyrządzić także wieloskładnikowe "dania", jak na przykład...wegański tatar (zajrzyjcie do ErVegana po przepis). Ja wykombinowałam z nich ciastka i tort, więc jeśli o kreatywność chodzi, to chyba jestem nie gorsza? Gdy mi się śpieszy, a jestem głodna, najczęściej chwytam właśnie za tubę wafli i zajadam je z masłem orzechowym, pasztetem lub hummusem.


7. Daktyle
Moje najukochańsze, najdroższe (ech, niestety nie tylko w przenośni), najsłodsze cukiereczki. Świeże Medjoole powinny się nazywać MedjooLOVE. Albo daktyle przekupstwa, bo za dostateczną ilość tej owocowej odmiany złe rzeczy bym chyba była w stanie czynić. Świetnie zastępują w deserach cukier, ponieważ są słodkie jak diabli, ba, smakują niczym karmel. KarmeLOVE. U mnie, ze względów finansowych, najczęściej goszczą daktyle suszone, nieco gorsze, ale i tak wspaniałe, no bo kurde, daktyle to daktyle.
Przepisiki z daktylami:
 
 8. Wiórki kokosowe
 Uwielbiam zapach i smak kokosa. Balsamy, żele do kąpieli, pomadki, perfumy - wszystko co kokosowe od razu biorę w ciemno! A w kuchni najczęściej biorę wiórki kokosowe. Tanie, a jakie dobre! Bajerancko można ciasto wykończyć, biorąc po prostu garść i rozsypując je na, jeszcze płynnej, czekoladowej polewie.
 Fajne przepisy z wiórkami kokosowymi:

9. Masło orzechowe
Zostawione na sam koniec, wcale nie bez powodu. Produkt, dla którego naprawdę mogę umierać. Towarzysz filmowych wieczorów, najlepszy przyjaciel wafli ryżowych, solidna dawka energii przed siłownią, najtrafniejsza nagroda po ciężkim dniu. Słoik masła orzechowego. Jem bardzo dużo, dlatego robię sama - wychodzi taniej i zdrowiej. Jak? Dowiedzcie się z tego posta.
Niemal tak cudowne jak masło w wersji solo:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz